Fanny Klüft Selection

Fanny Klüft Selection - vad är det?
När jag startade mitt företag 19 år gammal ville jag att det skulle heta TOP SELECTION. Nu var det tydligen redan taget av mtv...så det fick kort och gott bli Fanny Klüft Selection :-) mitt eget lilla företag som jag tänkte frälsa hela världen med...







Puerto Banus

Vårt semesterparadis Puerto Banus

Så där ja, nu är lägenhet och lantställe utlånat till vänner. Själv sitter jag på terrassen i Spanien och njuter av att dagen gryr. På morgonen är det så svalt och skönt.
Igår tog jag mig en löptur ner till piren i Puerto Banus. Jag startade löpturen lite "sent" strax efter åtta. Väl ute på piren känns det väldigt tydligt att det var sent när solen gassar och svetten rinner över hela kroppen. Längst ut på piren finns en fyr som jag rundade. Sen passade jag på att fönstershoppa på löpturen tillbaka i hamnen. Glömde helt bort att titta på alla vräkiga lyxbåtar till vänster om mig, just då var det mer intressant att titta på skyltningen av alla märkeskläder. Båtarna lär ligga kvar för beskådning till löpturen imorgonbitti. Turen blev exakt 4,9km och tog mig 30 minuter. Det märks så tydligt i kroppen att det är före frukost och att det är som att springa i en bastu. Det är nästan helt flackt längs med stranden ändå känns löpstegen så tunga. Att springa efter frukost brukar vara svårt för då måste jag stiga upp och väcka tuppen, äta frukost, vänta ett tag och sen ge mig ut. Jag har tänkt mig att tuppen ska få sova på semestern, då kommer jag komma ut så pass sent att det redan är 28 grader och det är näst intill omöjligt att springa i den värmen.
Idag är det styrkedag. Jag minns förra året vi var nere och jag gick runt i affärerna och frågade om det fanns en kettlebell jag kunde köpa. De fattade inte alls vad jag pratade om så jag kom hem med en femkilos hantel istället. Det var den tyngsta hanteln man kunde köpa i singelpaket. Bättre än ingen hantel alls.
Igår när vi var i affären såg jag en liten kettlebell som var rosa!! Det kändes som att det var specialbeställt bara till mig :-) tyvärr vägde den bara fyra kilo så den fick stanna kvar i affären. Fast att den var rosa....
Nu ska jag svinga min hantel, ro, köra bicepscurl, triceps, utfallsteg och avsluta med armhävningar. Armhävningarna blir numera på knäna då jag skadade min axel i höstas och ännu inte riktigt vågar belasta den fullt ut. Men oj vad jag saknar att köra min armhävningar! Igår var det en man nere vid polen som helt plötsligt kommit på att "hoppsan nu är det sommar, badbyxorna är på men vad är det som hänger ut över byxlinningen"?
Detta försökte han i panik att lösa genom att slänga sig ner i gräset, i uppförslutning, och göra ett gäng med armhävningar. Tyvärr körde han en fuskvariant där han gick ner till ca 90 grader i armvecket sen gick han upp till ca 120 grader istället för till 180 som skulle bli hela vägen. Vilken tokstolle!
Men han kanske tänkte som jag med min hantel, bättre än ingenting och det är så sant så sant. I slutet av semestern kanske han kan göra riktiga armhävningar efter att han övat ett par dagar vid polen.
Nu är det dax att avsluta bloggandet och ägna min tid åt min hantel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar