Fanny Klüft Selection

Fanny Klüft Selection - vad är det?
När jag startade mitt företag 19 år gammal ville jag att det skulle heta TOP SELECTION. Nu var det tydligen redan taget av mtv...så det fick kort och gott bli Fanny Klüft Selection :-) mitt eget lilla företag som jag tänkte frälsa hela världen med...







Kärlekens kraft

Min kollega på Medley Mörbybadet  Viveca Ohlén har gett ut en bok om en gripande kärlekshistoria. Om hennes kärlek till Hans som efter år av kämpande äntligen blev hennes man.
Boken beskriver en sådan otrolig målmedvetenhet. I det här fallet var det tron på kärleken som gav drivkraften i att kämpa, trots omgivningens starka fördömanden. En kärlek så stor som ingen kunde stoppa.
Boken blandar dikter med hennes tankar från hela perioden med en fantastisk och fascinerande kärlekshistoria. Viveca är bevisligen en riktig fighter som aldrig ger upp, som ser målet och tror på det och hennes starka känsla inom sig som säger att det är rätta vägen. Rätta vägen till att få leva ihop med den hon älskar, att vinna ett liv av den kärlek som hon så länge kämpat för.
En gripande historia från första till sista ordet.

Ett utdrag från Adlibris hemsida där du även kan köpa boken.
Beskrivning:"Kärlekens kraft upphör inte att fascinera"
Stina Lundberg Dabrowski

OM DAGBOKEN
Var jag fast i den klassiska fällan? Älskarinnan som får hålla till godo med den tid som uppstår och den tid vi lyckades lura till oss. Det fanns inte i min värld att acceptera detta. I helvete var min enda tanke. Det hade gått alldeles för lång tid. Hans skulle aldrig bli lycklig med sin hustru igen. Vi var så involverade i varandra och jag hade så många tankar om framtiden och om vad jag ville pröva.

Hans vedertagna uppfattning var att inte stå i vägen för en ung kvinna, samtidigt som han ville ha mig och inte kunde säga nej. Han brottades oavbrutet med denna känsla. Och värre blev det med tiden.

Denna strid måste vinnas och det var jag som måste se till att han vågade.
Jag hade en komplicerad uppgift att genomföra. Jag skulle aldrig ge upp. Aldrig någonsin! Hellre dog jag.

NATTMÖRKRET DOLDE VÅR KÄRLEK

Hans satt skräckslagen i sin soffa och tittade på hur jag hoppade upp på kanten på balkongräcket. Det var på vippen att jag nådde stegens ena sida. Med ena handen höll jag stegen i ett stadigt grepp. Så släppte jag taget med en foten och drog mig över med handen, klättrade ner för stegen hoppade sista metern ner till marken, sprang över gräsmattan, rundade hörnan på Hans radhuslänga och så fram till dörren. Hans släppte in mig och vi satt i trappan mellan övervåningen och källarvåningen.

Vid några tillfällen då hans hustru vaknade och jag inte hann ut källarvägen satt jag panikslagen under källartrappan. Hjärtat bultade så jag trodde det skulle höras......


Läs den du med och fundera på hur den här målmedvetenheten kan inspirerar dig i din vardag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar