Fanny Klüft Selection

Fanny Klüft Selection - vad är det?
När jag startade mitt företag 19 år gammal ville jag att det skulle heta TOP SELECTION. Nu var det tydligen redan taget av mtv...så det fick kort och gott bli Fanny Klüft Selection :-) mitt eget lilla företag som jag tänkte frälsa hela världen med...







Att köpa sig ett resultat

Igår kom min man hem  med en supersnygg res-bort-över-natten-väska/träningsväska. Jag har länge velat har en så lyckan var stor igår kväll :-) Det är en vit Fred Perry inhandlad på Danderyd tennis och golf i Mörby centrum. De har ett brett utbud av just golf och tennisprodukter. Hela familjen springer runt i träningsskor därifrån. :-) Butiken är relativt nyöppnad och jag hoppas verkligen att Danderydsborna med omnejd besöker och handlar hos dem. Små specialbutiker har en förmåga att stänga efter ett tag. Då står man där igen med ett centrum utan ett bra sportutbud. Med tanke på att vi har både golf - och tennisbanor på nära håll borde det inte vara ett problem att överleva som butik - eller vad gör golfarna och tennisspelarna när de spelat klart? Sätter sig i bilen och åker hem eller tar en skön promenad i dess omnejd och köper sig ett bättre resultat? Ja, ingen tror väl att man köper en golfklubba för skojs skull? Nej just det, man köper sig ett förväntat resultat. En förhoppning om att den ska vara en komplettering till tekniken som får bollen just dit man vill. Att man blir lite bättre.
Samma sak gäller när vi köper ett träningskort. Det köper vi för att vi förväntar oss ett resultat. Att vi blir starkare, att vi får bättre kondition, att vi går ner i vikt eller vilket resultat det nu kan vara. För att få ett resultat behövs kunskap. Hur får vi den?
Blir vi erbjudna en gyminstruktion på gymmet för att lära oss grunderna i styrketräning? Just styrketräning är en svår tekniksporter så om jag nu ska dit och slita i vikterna är det en fördel om jag vet hur jag ska göra? För det var väl det jag ville? Få ett resultat? Inte vaknar jag en morgon och vet exakt hur jag ska göra i roddmaskinen för att få ett önskat resultat på mina ryggmuskler?
Vad händer sen då? Vad kan jag få efter gyminstruktionen? Erbjuder ditt gym Personlig Träning? Varför är det så bra och hur kan en PT hjälpa dig att nå dina mål?
Ja, fortsätt att läsa min blogg så ska jag berätta mer om detta och även presentera en kär kollega i branschen, min PT-guru, Sveriges främsta inom Personlig Träning....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar