Fanny Klüft Selection

Fanny Klüft Selection - vad är det?
När jag startade mitt företag 19 år gammal ville jag att det skulle heta TOP SELECTION. Nu var det tydligen redan taget av mtv...så det fick kort och gott bli Fanny Klüft Selection :-) mitt eget lilla företag som jag tänkte frälsa hela världen med...







BodyPump = resultat!

Igår var jag på kvartalsutbildning i BodyPump på SATS zenit inne i stan. Där hade de hängt upp kort på alla sina personliga tränare, skrivit lite om deras erfarenhet och deras motto - så att kunden kan hitta den tränaren som hon tror kommer att hjälpa henne att nå sina träningsmål. På det centret fanns tio olika tränare att välja på, alla med personliga visitkort så att det ska vara lätt att ta kontakt.
När klockan blev sju slog Oscar Nilsson (framröstad till årets intsruktör 2009) upp dörrarna och hälsade alla välkomna. Han var otroligt noga med att se och hälsa på alla som gick in i salen - för vi vill ju alla bli sedda, eller hur? Bra start på passet helt enkelt. Hur är det när du går på pass? Har instruktören fullt fokus på dig när du kommer in i salen? Får du en varm blick och ett välkomande hej? Instruktören är där för DIN skull så jag hoppas verkligen att detta hör till vanligheten.
Vi plockade fram mattor, stepbrädor och pumpstänger med vikter. Ställde oss i grundposition med mjuka knän, lång fin hals, avslappnade neddragna axlar och anspänd mage. Musiken började flöda ut ur högtalaren och jag känner hur jag börjar rysa i hela kroppen. Den här kombinationen med bra musik och träning tillsammans med en inspirerande instruktör slår det mesta. Att sen om någon vecka själv få vara instruktören som bjuder mina kunder på ett nytt härligt pass med ny skön musik och utmande övningar är underbart! Känslan man har som instruktör är obeskrivbar. Alla i salen rör sig i takt med musiken man ser svettdropparna rinna, blicken fokuserad och kämaprglöden på topp. Att uppleva detta i grupp är fantastiskt. Hela grupper strävar fokuserat mot samma mål och alla kämpar till sista tonen.
Jag brukar skoja och säga att ett överlevnadspaket är BodyPump, BodyAttack och havregrynsgröt (å vin och mörk choklad), mer behövs inte för total lycka ;-)
BodyPump är förkoreograferad uthållighetsstyrka där du använder en skivstång med valfri vikt. Vi hinner köra igenom hela kropen på en timme och resultatet kommer som ett brev på posten. Med regelbunden BodyPumpträning får du resultat, det lovar jag.
Så nu vet du vad du ska göra i helgen. Leta upp närmsta anläggning som erbjuder BodyPump och kör! Börja med att kolla om du har en Medleyanläggning nära dig :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar