Fanny Klüft Selection

Fanny Klüft Selection - vad är det?
När jag startade mitt företag 19 år gammal ville jag att det skulle heta TOP SELECTION. Nu var det tydligen redan taget av mtv...så det fick kort och gott bli Fanny Klüft Selection :-) mitt eget lilla företag som jag tänkte frälsa hela världen med...







Sommardäck & sommarskor?

I går bytte jag till sommardäck på bilen. Vad härligt det känns när man får göra det, nu är det vår! Eftersom jag har som vana att jämföra er med bilar kan vi göra det nu med…


Hur står det till med dina löparskor? Har de stått och samlat damm och torkat sönder i vinter? Dags att byta upp sig till sommarskor? Det finns massor av roliga tester på löparskor i t ex tidningen Aktiv träning. Där kan man få inspiration och ett hum om vilka skor som skulle kunna passa ens fötter.

Med ett hum menar jag att det är jätteviktigt att man alltid prövar sina skor på ett löpband där löpstegen och fotisättningen filmas. Här ser du om du behöver neutrala skor, skor med stöd för pronation (foten lutar inåt) eller stöd för supination (foten lutar utåt).

Dessutom känns det bra om personalen i affären ställer dig på en spegellåda för att se hur du belastar din fot och ta reda på hur ofta du tränar, hur långt du springer och på vilket underlag. SEN är det dags att prova ut skor som passar och ev. köpa sig ett par. Nu kan du vara nästan 100% säker att du hittat ett par skor som passar dina fötter och din löpning. Bra skor är A & O för att du ska hålla dig skadefri (ja, förutsatt att du tränar med förnuft och värmer upp ordentligt).

Nu i morse fick jag skrapa rutan...hm...bäst att köra lite försiktigt i början, samma sak gäller dig och dina löprundor. Ta det lungt i början och öka på succesivt. Tänk dig en löprunda ute i naturen när fåglarna kvittrar och solen värmer ditt ansikte. Visst känns det frestande?
Snöra på dig skorna, ge ditt hjärta en utmaning i löpspåret och dina fötter ett par skor som de förtjänar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar