Fanny Klüft Selection

Fanny Klüft Selection - vad är det?
När jag startade mitt företag 19 år gammal ville jag att det skulle heta TOP SELECTION. Nu var det tydligen redan taget av mtv...så det fick kort och gott bli Fanny Klüft Selection :-) mitt eget lilla företag som jag tänkte frälsa hela världen med...







Simning är som mumma för själen

På morgonen brukar jag simma på Medley Mörbybadet www.medley.se/morbybadet. Det är helt tyst i simhallen, allt som hörs är plaskande ljud från de som liksom jag tar sig en morgontur i bassängen.


Jag kliver ner i vattnet, sätter på mig simglasögonen, tar ett djupt andetag, sjunker ner i vattnet och tar första simtaget. Under vattnet andas jag ut och hör bubblorna rusa upp mot ytan samtidigt som det mjuka vattnet smeker mina kinder. Jag kommer upp till ytan och andas in och ner igen för att njuta av att just nu är det bara jag, vattnet och ljudet av mina luftbubblor. Att simma på morgonen är träning för både kroppen och själen. Alla bekymmer rinner av mig för varje meter jag simmar. Jag har tid att tänka på min stundande arbetsdag och lägga upp en plan för hur jag ska fåt ut så mycket som möjligt av min dag.

Jag ökar takten och känner hur mina armar och ben får jobba allt hårade i takt med att min andhämtning blir allt djupare. När jag simmat en halvtimme kliver jag upp och känner mig skönt trött i kroppen och pigg i själen. Kroppen har fått ett mjukt uppvaknande och jag är redo för en ny dag med härliga utmaningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar