Fanny Klüft Selection

Fanny Klüft Selection - vad är det?
När jag startade mitt företag 19 år gammal ville jag att det skulle heta TOP SELECTION. Nu var det tydligen redan taget av mtv...så det fick kort och gott bli Fanny Klüft Selection :-) mitt eget lilla företag som jag tänkte frälsa hela världen med...







Positiva effekter av träning!

Vad händer i kroppen när  vi tränar? Jo...
- När vi tränar frisätts endorfiner, ett morfinliknande ämne. Det dämpar oro, minskar smärta och ger ett ökat välbefinnande - en liten kick helt enkelt. Ni vet känslan när man har tränat och kännner sig som en KUNG! Det är en endorfinkick!

- Halten av stresshormoner sjunker.
- Tarmfunktionen förbättras (går ni på toa varje dag?) och immunförsvaret stärks av att vi rör på oss.
- Höga halter av blodfetter tenderar att normaliseras och man kan få en märkbar effekt inom ett par veckor.
- Fysisk aktivitet förebygger också ålderdiabetes genom att vi får bättre insulinkänslighet. Vi kan utnyttja vårt bränsle mer optimalt utan att behöva använda för mycket insulin (mer om insulin en annan dag).
- Vi får ökad uthållighet, fettförbränning, muskelstyrka och hjärtats förmåga att pumpa runt syre blir bättre = bättre kondition.
- Vi får en minskad ansträning, minskad riks för hjärt-kärlsjukdom, sänkt blodtryck och gemom att hjärtat blir starkare får vi en minskad belsatning på vårt hjärta.

Jag skulle kunna skriva argument hela dagen men detta får räcka. Nu när ni läst alla positiva effekter vi får av träning håller ni väl med om att det är konstigt att inte alla tränar?!

Sist men inte minst - det är roligt!!! Jag tror att hemligheten ligger i att alla inte funnit den träning som man tycker är rolig. Fortsätt att pröva dig fram till du finner en rolig träningsform och strunta i att grannen går på gympa tre gånger i veckan. Vad vill DU gör?

Mer träning åt folket!

1 kommentar:

  1. Superbra blogg...så duktig är du! Tror det är precis va alla behöver...enkelt med hög kompetens...underbart!
    Puss min kära syster

    SvaraRadera