Fanny Klüft Selection

Fanny Klüft Selection - vad är det?
När jag startade mitt företag 19 år gammal ville jag att det skulle heta TOP SELECTION. Nu var det tydligen redan taget av mtv...så det fick kort och gott bli Fanny Klüft Selection :-) mitt eget lilla företag som jag tänkte frälsa hela världen med...







Elda för kråkorna?

Protein är kroppens byggmaterial. Det behövs till bl. a till uppbyggnad av hud, hår naglar, muskler, organ. Påverkar transport av syre, vårt immunförsvar och våra hormoner.
Du hittar det i t ex kött, fisk, fågel, ägg, linser och bönor.
Protein ger lika mycket energi som kolhydrater men eftersom detta är kroppens byggmaterial kan man lugnt säga att det är ett dyrbart bränsle!
När du ligger och sover på natten repareras kroppen så att du kan hoppa ur sängen på morgonen! Tänk om kroppen var en bil och vi lämnar in den till verkstan. Laga bilen men du får inga verktyg (protein) till din hjälp. Hur bra tror du att det går att laga då?
Se till att du kan gå på en bra bränsleblandning av kolhydrater och fett hela dagen – då slipper du använda proteinet som bränsle och elda för kråkorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar