Fanny Klüft Selection

Fanny Klüft Selection - vad är det?
När jag startade mitt företag 19 år gammal ville jag att det skulle heta TOP SELECTION. Nu var det tydligen redan taget av mtv...så det fick kort och gott bli Fanny Klüft Selection :-) mitt eget lilla företag som jag tänkte frälsa hela världen med...







Motivationen på topp?

Sommaren kommer med stormsteg och motivationen till träning är större än i vanliga fall. Hur kommer det sig att du känner en sådan stor lust till förändring just nu? Vad är det som får dig att genomföra de aktiviteter du föresatt dig?
Skriv ner varför! Vad är din känsla, hur känns det och varför? Vad är nyckeln till målet? Hur kommer du känna när du är där?
När du skriver ner dina tankar ska du försöka beskriva din känsla så målande som möjligt. När motivationen börjar tryta kan din lapp tankar vara ett bra knep att ta till.
För du kommer att sättas på prov. Det kommer en dag då du känner dig helt slut och inte minns varför du skulle välja något annat än tv-soffan. Du ställer dig frågan, vill jag verkligen det här? Vad är mitt mål? Är det viktigt för mig?
Ta fram din lapp när allt känns hopplöst. Vad var det du kände? Kan du försätta dig i samma känsla nu som du kände då? Kan det ge dig kraft att kämpa mot ditt mål?
Motivera dig till att ge dig ut i tjugo minuter, väl ute blir det säkert fler minuter och kom ihåg känslan efter träning - du känner sig som en kung!

2 kommentarer:

  1. Appropå lappar!
    Inget för motionären men så här har jag alltid gjort genom åren.

    Jag ritar en vacker siffra 1 på ett A4:a blad. Sätter den på väggen framför min testcykel elller i spinninglokalen och för varje pass jag kör så flyttar jag 1:an någon cm närmare mig själv och när säsongen börjar och jag vill nå mitt mål så sitter 1:an precis framför mig... Knäppt ja, men det motiverar mig enormt, ett steg närmare målet för varje pass!!! Secondplace is first loser

    SvaraRadera
  2. Härligt!!! Tack för tipset, alla tips är värdefulla!

    SvaraRadera