Fanny Klüft Selection

Fanny Klüft Selection - vad är det?
När jag startade mitt företag 19 år gammal ville jag att det skulle heta TOP SELECTION. Nu var det tydligen redan taget av mtv...så det fick kort och gott bli Fanny Klüft Selection :-) mitt eget lilla företag som jag tänkte frälsa hela världen med...







Ge dina muskler en omgång med olika simsätt

Olika muskelgrupper engageras i olika simtekniker. För att variera din träningen kan du testa på nya tekniker och ge dina muskler nya utmaningar.

Att simma fjärilsim är ett bra sätt att ge magmusklerna en omgång, samtidigt tränas axlar, bröst, rygg och skinkor.
Med bröstsim tränar du övre delen av bröstet och ryggen, överarmarna samt utsidan och insidan av låren. Vid crawl får du bra träning för bröst, rygg, armar, höfter och lår.

När jag började simma på morgonen simmade jag det berömda svansimmet eller vill-inte- bli-blöt-i-håret-simning. Om du inte hade ont i nacken tidigare får du det garanterat av detta simsätt.
Det jag också lade märke till var att alla hurtiga pensionärer i Mörbybadet simmade förbi mig! Hur är det möjligt? JAG som fyller trettio varje år kan l inte bli omsimmad av ett gäng hurtbullar på sjuttiofem?! Förvisso kom jag inte så lång med mina simmärken när jag var liten...simma en sträcka under vattnet med en hand på näsan? Det blir en sträcka men inte rakt utan en i en cirkel. Det var tydligen inte godkänt. Detta har jag dock övar upp när jag i vuxen ålder tog PAVI dykcert. Näsan får numera vara helt i fred när jag befinner mig under vattnet. :-S
Jag har nu slutat med svansim och skaffat mig ett par simglasögonen och börjat simma med huvudet under vattnet på varje simtag. Hur går det för pensionärerna nu tror ni? De har inte en chans :-D he he he (men om de läser detta får jag mig nog en omgång nästa gång jag hoppar i plurret...)

Svan, fjäril, bröst eller crawl - vilket simsätt väljer du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar