Fanny Klüft Selection

Fanny Klüft Selection - vad är det?
När jag startade mitt företag 19 år gammal ville jag att det skulle heta TOP SELECTION. Nu var det tydligen redan taget av mtv...så det fick kort och gott bli Fanny Klüft Selection :-) mitt eget lilla företag som jag tänkte frälsa hela världen med...







Jag tränade mycket som ung - nu kan jag ligga på sofflocket!

Det här är en myt som många vill tro på. "Jag var elitidrottare som ung så då behöver jag väl inte träna nu på ålderns höst?"
Kondition är en färskvara som du hela tiden behöver underhålla. Jag tror förvisso att kroppen har ett träningsminne, att om du tränat mycket tidigare tror jag att du lättare "hittar tillbaka" till träningen.
Det är dock ingen ursäkt för att ligga på sofflocket. Vi är gjorda för rörelser men blir allt mer bekväma och stillasittande. Vi tar bilen, använder hissen, köper kött i affären.Tidigare fick vi vandra dit vi skulle, klättra upp för bergen och jaga våra bisonoxar.
Upp och hoppa, rör på armar och ben!
:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar