Fanny Klüft Selection

Fanny Klüft Selection - vad är det?
När jag startade mitt företag 19 år gammal ville jag att det skulle heta TOP SELECTION. Nu var det tydligen redan taget av mtv...så det fick kort och gott bli Fanny Klüft Selection :-) mitt eget lilla företag som jag tänkte frälsa hela världen med...







Barnen behöver också bra energi

Barn i alla åldrar behöver precis som vuxna ladda med energi för att må bra, få energi till dagens aktiviteter, växa och utvecklas. Det vårt ansvar som vuxna att servera barnen bra, varierad och näringsriktig mat regelbundet under dagen.


Barnen behöver mindre energi än vuxna. Det innebär att barn behöver näringstät mat, som innehåller mycket näring men mindre energi.

Kommer ni ihåg vad jag skrev måndag 29 mars 2010 kring "Gå naken till jobbet?". Att det är viktigt att ladda med bra energi, dvs. mat som ger energi lääänge. Samma sak gäller för barnen. Hur pigga blir barnen av att äta cornflakes till frukost? Hur pigg skulle du själv bli?

Vad ger vi för dryckesalternativ till barnen? Drycker som läsk och saft innehåller mycket energi och socker men inga vitaminer och mineraler. Spar läsken och saften till festliga tillfällen och servera vatten eller mjölk till maten. Vattnet kan du göra roligare genom att kolsyra det, lägga i citron eller gurkskivor.

Barnen är vår framtid - hjälp dem få bra förutsättningar genom att lära dem en bra kosthållning redan vid tidig ålder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar