Fanny Klüft Selection

Fanny Klüft Selection - vad är det?
När jag startade mitt företag 19 år gammal ville jag att det skulle heta TOP SELECTION. Nu var det tydligen redan taget av mtv...så det fick kort och gott bli Fanny Klüft Selection :-) mitt eget lilla företag som jag tänkte frälsa hela världen med...







Känner du till kylskåpstittartiden?

Om du laddar med dålig energi under dagen kommer du med största sannolikhet  framåt kvällskvisten känna ett litet sug i magtrakten. Du vet, man reser sig från tv-soffan för att gå ut i köket, öppnar skafferi och kylskåp men hittar inte något särskilt som man är sugen på. Du går tillbaka till soffan...fem minuter senare upptäcker du att du återigen står i köket och öppnar skafferi och kylskåp! Som om något smugit ut och handlat något gott, kommit tillbaka och laddat upp kylen med massor av läckerheter?
Just det, nu börjar kylskåpstittartiden....för visst hittar du till slut något att smaska på? Allt från ost och kex från helgen till ostrullar med honung på. Blodsockret far upp och ner som en berg- och dalbana.
Eller är  det här helt nytt för dig? Är det bara jag som kommit på mig själv i köket?
Såg nyss reklam på tv där budskapet var att om man har en dålig vana på kvällen kan man äta kellog´s K rasberry eller choklad. Hur menar de nu? När blev detta bra energi att fylla våra värdefulla kroppar med? Hur kan de få det till en bra vana? Nej vet ni vad, om ni nu glömt mellanmålen under dagen eller ätit för lite och känner ett sug, börja med att dricka ett stort glas vatten (sötsug kan vara ett tecken på att du druckit för lite). Om du fortfarande är sugen tar du och värmer 0,5dl  frysta hallon, lägger i två matskedar 1% kesella och två matskedar keso. Rör runt, smaka och upptäck att det är supergott! Nästan som glass. Massor av c-vitamin och protein som ger en skön mättnadskänsla och lagom med energi. Mums!

Vill du veta mer om hur du kan ladda med bra energi under dagen? Var då snäll och hjälp mig genom att rösta på rutorna nedan så att jag vet om jag inspirerar dig och väckt din nyfikenhet. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar