Fanny Klüft Selection

Fanny Klüft Selection - vad är det?
När jag startade mitt företag 19 år gammal ville jag att det skulle heta TOP SELECTION. Nu var det tydligen redan taget av mtv...så det fick kort och gott bli Fanny Klüft Selection :-) mitt eget lilla företag som jag tänkte frälsa hela världen med...







Imorgon kommer Tranan!

När jag var liten fanns det ett tillfälle om året som jag hoppade ur sängen och sprang ut i hallen, kastade mig ner på golvet och började vittja mina skor. Varför då? Jo, för på natten hade tranan smugit sig in och lagt godis i skorna!
Jag vet inte om det bara är runt Furuby i småland som vi har den här traditionen på Marie bebådelsedag? Oavsett så har jag tagit med mig den till Stockholm :-)
Imorgon när mina kollegor på Medleys huvudkontor kommer till jobbet kommer de finna en godispåse på skrivbordet (lite svårt att lägga i skorna då de har dem på sig hela tiden)  med ett meddelande från Tranan;
 "Nu är det vår! Hälsningar tranan"
Första åren som Tranan besökte jobbet var jättekul. Tranan brukar nämligen även besöka mitt skrivbord så det tog en stund innan de listade ut vem som var tranan. Oftast brukar jag köpa lite olika godissorter, måla fågelfötter på kylskåpet och lägga lite fjädrar i köket...vi får se vilken ambitionsnivå det blir imorgon.
Nu finns det en chans att mina kollegor läser det här så då blir det ingen överraskning....men den risken får jag ta för ni kanske vill göra samma sak med era barn eller kollegor imorgon?
En sak är jag säker på, imorgon kommer mina små tjejer hoppa ur sina sängar och rusa ut i hallen för att vittja sina skor :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar