Fanny Klüft Selection

Fanny Klüft Selection - vad är det?
När jag startade mitt företag 19 år gammal ville jag att det skulle heta TOP SELECTION. Nu var det tydligen redan taget av mtv...så det fick kort och gott bli Fanny Klüft Selection :-) mitt eget lilla företag som jag tänkte frälsa hela världen med...







Går jag ner i vikt om jag struntar i att äta frukost?

Nu när våren börjat påminna oss om att den snart är här börjar vi fundera på vart tiden tog vägen och att det snart är det dags för bikini. Någon kanske känner att bikinin skulle sitta snyggare med ett par kilos viktnedgång och tänker att nu struntar jag i frukosten, ett mål mindre om dagen, då går jag ner i vikt?
Svaret är nej! Att strunta i frukosten ger ofta motsatt resultat. När du vaknar på morgonen ligger du lågt i blodsocker efter att kroppen reparerats under natten. Utan frukosten blir du trött, orkeslös och tappar koncentrationsförmåga. Ofta kommer ett sug smygande vilket gör att en och annan kaka kan slinka ner innan lunchen vilket resulterar i viktuppgång på sikt.
Ät en bra frukost och ge din kropp bra förutsättningar att orka träna och vara pigg fram till mellanmålet och lunchen som i sin tur banar väg för resten av dagen och hela våren. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar