Fanny Klüft Selection

Fanny Klüft Selection - vad är det?
När jag startade mitt företag 19 år gammal ville jag att det skulle heta TOP SELECTION. Nu var det tydligen redan taget av mtv...så det fick kort och gott bli Fanny Klüft Selection :-) mitt eget lilla företag som jag tänkte frälsa hela världen med...







Tiden rusar

Ännu en helg har rusat förbi. De är otroligt vad tiden går fort! Men det gör den när man har roligt och det är exakt det jag har haft.
Vi har varit nere i Växjö hos mina föräldrar. De bor två meter från ett motionsspår som ringlar sig genom en fantastisk skog. Den fick ett helt nytt, öppet utseende efter att Gudrun kom och hälsade på för ett par år sen. men ack så vackert. Det är nästan straffbart att inte ta sig en löptur när man är där över en helg. Jag sprang längs med den slingrande lilla asfaltsvägen förbi ridskolan bort bort alla morgonpigga golfare. Konstaterade att det borde vara varmast att springa än att dra runt på golfklubbor. Solen steg sakta upp mot skyn, kylan bet i fingrarna och det enda ljud som hördes var klubbornas träff på golfbollarna. Jag sprang upp en bit i samhället och svängde sen av ner i skogen. Underbara natur! Mjukt och skönt underlag som mumma för benen.
På lördagen umgicks jag med min underbara syster och sen bar det av mot Olofström för att fira min mans kusin. Det är inte var dag jag träffar den sidan av släkten så det var väldigt roligt att få tillfälle till detta. Det var en samling av underbara och härliga människor!
På söndagen bar det av mot Växjö igen och då var det dags att träffa min kusin som också fyllt år. Honom träffar vi lite oftare men inte fullt så ofta som jag skulle vilja.
Jag har alltid umgåtts mycket med mina kusiner och alltid sett upp till dem. När jag var liten var tio år en jättestor skillnad och jag minns hur jag beundrade dessa stora busiga killar. Idag är tio år ingenting, nu känns vi som jämngamla, vi har barn i samma åldrar men min beundran kvarstår. Släkten är bäst ingen protest. Jag älskar att vara med min kusin och hans familj. Underbara personer som är så genuint snälla och ger så mycket glädje och energi. Jag njuter varje minut av sällskapet och jag ser glädjen i barnens ögon när de får leka och busa med varandra. Precis som jag själv för många år sen. Min kära moster med man var oxå där och de är lika underbara de. En samling av morföräldrar, farföräldrar, kusiner och sysslingar - alla njuter av god mat och av varandras sällskap. Stor familjesammankomst som jag älskar!
Nu har jag energi så det räcker ett tag och jag hoppas att jag snart har möjlighet att åka tillbaka och fylla på den igen.

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt med familj och släkt :)

    SvaraRadera