Fanny Klüft Selection

Fanny Klüft Selection - vad är det?
När jag startade mitt företag 19 år gammal ville jag att det skulle heta TOP SELECTION. Nu var det tydligen redan taget av mtv...så det fick kort och gott bli Fanny Klüft Selection :-) mitt eget lilla företag som jag tänkte frälsa hela världen med...







Månadens friskvårdtips

Jag står i simhallen och ser en barnfamilj styra sina steg mot poolen. Barnen småspringer och jag hör mamman säga åt dem att gå istället så att de inte halkar. Barnen är helt uppslukade av vad som komma skall och hör inte ett ord av vad mamman säger. Mot vattnet! De grabbar tag i ett par flytleksaker och kastar sig orädda ner i vattnet. Vattnet stänker åt alla håll och några droppar landar på mig. Jag torkar av vattnet samtidigt som jag i aktar den glädje som bokstavligen lyser om barnen. Jag ser hur både mamman och pappan, med skräckblandad förtjusning, får en hink vatten över sig. Minen hos föräldrarna är obetalbar och får barnen att tjuta av skratt.


Jag funderar ett tag på hur jag kan bidra till familjens upplevelse. I ögonvrån ser jag vattenslangen vi har för att spola rent bassängområdet med och får en idé. Jag går bort till slangen och vecklar ut den, vrider om kranen och riktar den mot barnen i poolen. En lång kraftig vattenstråle skjuter iväg upp i luften och träffar vattenytan bredvid dem. Stora leenden spricker upp och barnen kastar sig genast mot strålen. Ett vattenfall! Ett monsunregn! Mera, mera! Barnen hoppar upp och ner i poolen, tjuter av skratt och kastar sig efter vattenstrålen som slår ner i ett orgelbundet mönster mot ytan. Jag tycker mig se föräldrarna dra sig en lättnads suck när de inser att risken för att få en hink vatten över sig är över, i alla fall för ett tag.

Jag kommer på mig själv att känna en otrolig glädje och stolthet. Jag blir glad av den lekfullhet jag beskådar samtidigt som jag känner mig stolt över att detta är min arbetsplats. Att jag är med och bidrar till en känsla som genomsyras av skratt, bus och glädje.

Hur känner du när du och din familj kommer till oss? På vilket sätt tycker du att vi bidrar till känslan som ni känner? Kom till oss på höstlovet och låt oss tillsammans skapa en känsla av glädje och lekfullhet. Vi är beredda, är du?

Fler av Medleys friskvårdtips hittar du här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar