Fanny Klüft Selection

Fanny Klüft Selection - vad är det?
När jag startade mitt företag 19 år gammal ville jag att det skulle heta TOP SELECTION. Nu var det tydligen redan taget av mtv...så det fick kort och gott bli Fanny Klüft Selection :-) mitt eget lilla företag som jag tänkte frälsa hela världen med...







BodyAttack® - kärlek vid första ögonkastet

Bodyattack är förkoreograferad atletisk konditionsträning som ger styrka och uthållighet. Ett helt underbart pass där man, om man vill, har chansen att testa sina gränser.
Första gången jag testade passet var på 90-talet när jag gick min instruktörsutbildning i BodyPump med Oscar Nilsson och Nick Farmer. Attacken blev ingen hit i Sverige på den tiden men jag blev direkt förälskad i träningsformen. Först mer än tio år senare fick jag chansen att gå instruktörsutbildningen.

Ett par månader innan utbildningen ändrade jag min träning till intervalträning, långdistanslöpning och styrka. Mitt första mål var att klara av tre dagars utbildning med hopp, hopp, hopp och hopp. Har jag sagt att det innehåller en hel del hopp? Eller vad sägs om den här beskrivningen: "Högintensiv intervallträning där kraftfulla aerobicsrörelser kombineras med styrka och stabilitetsövningar".

Jag hävdar med bestämdhet att för att nå total lycka behöver du en portion havregrynsgröt, en portion BodyPump och en portion BodyAttack. Det är ett lyckorecept som garanterar ett lyckorus!

Utbildningen var fantastiskt rolig. Vår tränare Pernilla är som en duracellkanin med explosivitet som en dynamitgubbe. Helt galet inspirerande. Vi nötte och stötte för att öva in en perfekt teknik i alla övningar. En teknik som är kraftfull och tydlig så att våra deltagre sen inpireras att träna och utmana sig själva under passet.
Efter två dagars svett, slit och glädje fick vi köra styrketest i armhävningar, crunches och springa idioten. Resultat som tyvärr inte säger så mycket efter att ha hoppat i två dagar. En liten fingervisning är att jag som i normala fall klarade av att göra 50 (!) armhävningar på fötter "bara" klarade 34st. Förvisso var det max antal under en minut men jag lovar att om jag hade fått fortsätta hade jag inte klarat en till, just då. Konstigt att man kan bli så trött i bröstmusklerna av att hoppa med benen...hm...

Hur väl jag än hade förberett mig inför utbildningen tyckte mina benhinnor att tre dagars hopp var i det mesta laget, jag drog på mig en benhinneinflammation som satt i ett par månder. Detta har resulterat i att jag numera tillhör gruppen som blir inspirerad på BodyAttacken inte den som inspirerar. Men jag klarade av utmaningen och min målsättning så jag är nöjd :-) och möjligheten till lyckorus finns fortfarande kvar.


Power, svett, go, utmaning, explosivt, roligt, fartfyllt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar