Fanny Klüft Selection

Fanny Klüft Selection - vad är det?
När jag startade mitt företag 19 år gammal ville jag att det skulle heta TOP SELECTION. Nu var det tydligen redan taget av mtv...så det fick kort och gott bli Fanny Klüft Selection :-) mitt eget lilla företag som jag tänkte frälsa hela världen med...







Kramsnö? Bygg en hinderbana i snön!

Där jag befinner mig finns det bra kramsnö så nu vill jag påminna er att passa på att utnyttja detta tillfälle, snart är det vår! Kan inte låta bli att ta med mitt friskvårdstips från januari. Du vet väl att det ligger ett tips för varje månad på http://www.medley.se/ Det är där jag jobbar när jag inte blggar. Så vad väntar du på? Läs snabbt igenom och kasta dig ut i snön! Men du glöm inte att rösta!
;-)

Uppvärmningen består i att bygga alla stationer till hinderbanan.

Station 1
Ett stort snöklot som du hoppar över.

Station 2
Bygg en port med hjälp av tre stora snöklot. Porten ska vara så pass stor att du kan slänga dig på marken och åla igenom porten.

Station 3
Gör några mindre snöklot och sätt på en lång rad med en halvmeter till en meter mellan varje klot. Spring slalom mellan kloten.

Station 4
Dags att göra ett snöklot till att hoppa över.

Station 5
Gör en port till som du kan åla dig igenom.

Station 6
Rada upp tjugo snöbollar och ge armarna en omgång med långa kraftfulla kast. Kom ihåg att kasta med båda armarna.

Station 7
Släng dig i snön och gör en snöängel, hoppa upp så fort du kan, begrunda din konst och släng dig sen ner igen och gör en till. Upprepa tio gånger.

Station 8
Gör medelsstora snöklot och rada upp på en lång rad, gå på alla fyra över kloten utan att nudda dem. Bara tår och händer få sättas i marken.


Kör så många varv du orkar. Jag lovar att du får en ordentlig genomkörare av kroppens alla muskler, härliga barndomsminnen och en skön träningsvärk dagen efter.
Hinderbanan går utmärkt att göra tillsammans med barnen (men gör ev. något lägre klot att hoppa över).

När du ändå har barnen där tycker jag du ska lägga in ett rent konditionspass mellan varje varv. Detta gör du genom att sätta barnet i en pulka och sen knyta fast pulkan i ett snöre runt din midja. Har du två barn? Gör ett pulkatåg! Spring sen med pulkan/pulkorna på släp efter dig. Garanterad mjölksyra i benen och en utmaning för konditionen! Barnen kommer att tjuta av förtjusning och du kommer att flåsa som aldrig förr.

När ni är klara kan ni ta en skön och välförtjänt bastu. Om ni inte har en bastu kan ni alltid besöka någon av alla våra 27 Medleyanläggningar.

Är det intressant att vinna fribiljetter till en Medleyanläggning? Beskriv upplevelsen av er hinderbana i kommentarer så lottar jag ut två biljetter till någon av er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar