Fanny Klüft Selection

Fanny Klüft Selection - vad är det?
När jag startade mitt företag 19 år gammal ville jag att det skulle heta TOP SELECTION. Nu var det tydligen redan taget av mtv...så det fick kort och gott bli Fanny Klüft Selection :-) mitt eget lilla företag som jag tänkte frälsa hela världen med...







Tips på vägen...

Ok, här kommer lite tips på vägen. Om du ska köra skottkärrslöpning ska du välja plan mark med eventuellt några backar mot slutet. Jag satte båda mina 4-åringar i skottkärran och sprang utan att tänka på terrängen. Första kilometern var rätt plan och fin så det tog mig 5,30 minuter (vilket är lite för snabbt som uppvärmning för min del) men andra kilometerna var stig, ängsmark, brant backe, lång och seg backe plus att barnen satt och tittade över kanten efter grodor. Eftersom det bara är ett hjul fram blir det väldigt ostadigt så fort de förflyttar sin tyngdpunkt. Något som man inte riktigt har krafter till att justera när det är så jobbigt som det är ändå.
Jag kom även på att jag var tvungen att sätta regeln "prata gärna med varandra men inte med mig". Förutom tusen olika frågor skrek barnen mycket riktigt "fortare" och grannarna såg ut som de sett ett spöke. Sista 500 metrarna bjöd barnen på allsång i skottkärran "Jag är en fattig bonddräng men jag lever ändå..." Väldigt passande sång måste jag säga.
Så mina tips är att du startar upp lite långsamt, väljer plan terräng, sätter en "tystnadsregel" och lova barnen att ni kan leta efter grodor när du sprungit klart. Då kan du nog få till ett par kilometrar.
Skulle du nu bara ha ett barn på 190cm kan du istället fylla skottkärran med jord och dessutom glömma alla mina tips eftersom jorden är rätt medgörlig och du kan tippa av den i skogen när det blir för jobbigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar