Fanny Klüft Selection

Fanny Klüft Selection - vad är det?
När jag startade mitt företag 19 år gammal ville jag att det skulle heta TOP SELECTION. Nu var det tydligen redan taget av mtv...så det fick kort och gott bli Fanny Klüft Selection :-) mitt eget lilla företag som jag tänkte frälsa hela världen med...








Vi åkte till landet i helgen och när vi svänger av "stora vägen" har vi 5 km kvar att åka. Den här gången passade jag på att hoppa av och springa sista biten. Det är först då man märker att vägen är ojämn, svänger och innehåller backar. Jag proppade in hörlurarna i ören och sprang.
När musiken började spela spreds ett välbehag i hela kroppen och jag kom på mig själv att springa med ett stort brett leende över hela ansiktet (kanske var därför som fåren med sina lamm blev så rädda när jag svichade förbi?). Jag kände hur musiken och den välbehagskänsla den skapade spred sig över hela kroppen. Löpningen blev lätt och det var jag, musiken och naturen. Mina andetag hörde jag inte alls för jag skruvade upp volymen så att det kändes som jag satt mitt i en konsert. Jag höll mig på en ansträngande nivå upp till 15 på borgskalan och fick till en tid på ca 27 min, inte helt nöjd men något att jobba på.
Jag springer vanligtvis vid fem på morgonen och då brukar jag gilla att väcka kroppen med morgonstundens ljud i min öron men jag måste säga att WOW va mycket lättare upplevelsen blev med musiken. Ett hett tips om du har svårt att motivera dig till en tur. Plugga in bra musik i öronen och låt musiken vägleda och inspirear dig till att röra på kroppen.

2 kommentarer:

  1. Sant, dags att ta tag i det där springandet nu. Är ju skönt när man väl kommit igång...

    SvaraRadera